fredag 18 december 2009

Nästan som hos Organic Green





Smilingmom har introducerat det härligt ekologiska vego-stället Organic Green för mamman. Äter man lunch där serveras man ett underbart kryddigt bröd. Självklart har Smilingmom lyckats få receptet. Och därmed även mamman. Dock innehåller det endast ingredienserna. Ej tillvägagångssätt såsom jästid, gräddningstid eller ugnstemp.

Men ikväll har det experimenterats och resultatet blev läskigt nära originalet! Jiiiiihhaaa. (Tack Smilingmom - detaljerna kommer inom kort)

Imorgon väntar 4-kiloskalkonens öde. Familjen Arvidsson/Tingwall rullar in runt 11-snåret. Det kommer att gå hett till i köksregionen!

2 kommentarer:

  1. Hellen! Glädjer mig att du är dig lik. Jag hade mer än gärna joinat lördagsmiddagen imorgon. Utgår självklart att jag hade varit inbjuden. Inte partrams här inte. Underbart att du är igång och bloggar igen. Härligt också med snöbilder. Blir liksom lite annat här. Puss och kram fröken Hellen.

    SvaraRadera
  2. Wieeeee! Berätta, berätta! Hur bra var brödet? Jag vill veta allt! Hur gjorde du? Ska jag göra nåt annorlunda? Vi hörs imorn hjärtat! Puss

    SvaraRadera